..::..Mata Hati..::..

"Katakanlah (wahai Muhammad): ' Mahukah supaya aku khabarkan kepada kamu yang lebih baik daripada semuanya? Iaitu bagi orang yang bertaqwa disediakan di sisi Tuhan mereka beberapa syurga, yang mengalir di bawahnya sungai-sungai mereka kekal di dalamnya. Disediakan juga (pasangan-pasangan) isteri-isteri yang suci bersih serta (beroleh pula) keredaan dari Allah dan (ingatlah), Allah sentiasa melihat akan hamba-hamba-Nya."

(Surah Ali 'Imran 3:15)



  SyurGa DuNia

"Aku adalah pengejar syurga akhirat, bagiku dunia ini adalah tempat persiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat. Aku yakin bahawa syurga tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.
"Maka rumah dan keluargaku adalah dunia paling indah buatku. Tempat kerja, syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat, dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas. Kemana pun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku..."

kata-kata oleh Allahyarham Ustaz Asri Ibrahim Rabbani







Persoalan: apakah syurga pada diri anda???

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "..::..Mata Hati..::.."

Post a Comment